... mie, pieni penunen, jou'uin maailmalle..., muori sanoi, että jou'an kyllä jo lähtemään, kun olen jo 10vk vanha ja varhaisrokote otettiin ihan tätä reissua varten, ettei minuun tartu kaikenmaailman tau'it. Muttei kuitenkaan menty kovin lähele vieraita koiria, paitsi yhtä pikkusta, jota piti puhutella....

SDC11978.jpg

SDC11977.jpg

... ja majapaikassa tietenki leikin hyvät leikit Yatzyn kanssa, on ihan sopiva kaveri mulla..., kiitos Petralle kuvista <3 ! Ja kiitos hyvästä majapaikasta ja yösijasta :) ! Ja jääkiekkokatsomosta ! 

1.jpg

2.jpg

Meän majapaikka jossain päin Luostoa...., ei se muorikaan ihan varma ollu, missä oltiin...

SDC12004.jpg

... tämmösiäki nähtiin, näistä ne turistit ihailevat revontulia, porontaljoilla maaten...., mie ihmettelen, sillä näkkeehän niitä ihan muutenki..., mieki tulen näkemään omala soffalla tai lattialla maaten :D , kertoivat !

SDC11984.jpg

... tässä jo lähössä kotia päin... minua, ja tietenki Sahpeaki, kehuttiin, että osasimma olla ihan nätisti koko yön..., nukuima nimittäin sikeästi autossa ja ihan hienosti meni koko reissu, miekään en ees itkeny koko reissun aikana. Reippaasti olin ja toimin. Täytyy kyllä myöntää, että pi'in Sahpeen hyvät välit koko reissun ajan, en yhtään ees purru sitä..., jännäsi sen verran vieraassa paikassa, että tosi mukava ko oli tuo vanhempi ja kokeneempi reissukaveri vieressä...

SDC12037.jpg

... ja kotona kyllä sitte uni tuli rankan reissun pääle...SDC12055.jpg

... niin Sahpellaki...., muoria hämmästytti tuo Sahpen hyvä menestys Luoston näyttelyssä, PU2 ja PU1+VSP. Sanoi, että meille sattu tosi sopivat ja hyvät tuomarit molempina päivinä. Niihin kehhiin olis voinu vii'ä useammanki ko vain Sahpen, muttei nyt ollu muita vietäviä. Miehän en vielä tämmösistä ymmärrä höykäsenpölähtämmää! Eikä kuulemma tarvikaan. 

SDC12047.jpg

SDC12054.jpg

Olen kuulemma hyvä reissutyttö, otetaan seuraavan kerranki matkaan, tykkäsin autoilusta ja olin jo seuraavana päivänä pyrkimässä autoon uu'esti. Ei jääny traumoja 1½ vrk:n autossa olemisesta ja asumisesta! 

Sitte ikävämpää juttua: Sahpe kävi muorin kanssa toissapäivänä laittamassa Inkun hau'an talven jäljiltä..., mie kävin sitte jälkeen päin kattomassa. Kertoivat, etten mie tii'ä Inkusta mithään, mutta jotaki kaukasta sukua olema, mulla on toinen etutassu kuulema ko Inkun tassut ja toinen ko Inkun emolla Nillalla..., ja että Inkku oli hieno ja rakas koira, hänkin..... kertoivat myös, että on ollu, vieläkin käsittämättömän, järkyttävä ja rankka talvi niin monessa suhteessa, ja koko edellinen vuosiki osittain tosi surullinen...., tästä ei kuulemma helpolla selvitä eikä unoheta....

SDC12088.jpg

SDC12089.jpg

... Sahpen kanssa leikithään..., vaikkei se jaksa minua kovin pitkään kerrallaan ko mie kiusaan sitä, eikä se raski komentaa minua kunnola..., muori sannoo, ettei Sahpea saa kiusata ja viepi sen ulos välillä ja/tai minut..., mulla on hyvä pentuaitaus, josta en pääse karkaamaan, tykkään olla sielä ulkona, kunhan ei vain taivas kaa'a vettä ja räntää....Ja kyllähän mie tii'än, että jos tiukka paikka tullee, voin luottaa Sahpeen, sen opin Luostonreissulla, muttako kotona en aina muista enkä malta olla niin nätisti Sahpelle kuten ou'ossa paikassa olin. Mutta sitte ko kasvan vähän... ;) .... :D ...

SDC12092.jpg

Me vaihettiin Sahpen kans luita, mie sain Sahpen alottaman ko en itte saanu siitä mithään eroa tai alkua ja Sahpe sai minun.... Piitu on syöny ja kätkeny luunsa monheen kerthaan. 

SDC12094.jpg

... mie olen tullessani tuonu niin tosi paljon iloa, kertoivat myös sen, vaikken tii'ä oikein, että mitähän seki tarkottaa..., ainaki puuhaa on riittämiin ja iloista temmellystä...

SDC12072.jpg

t. Bertta