.... heitetty keikkaa Kittilässä..., molen nauttinu ja ollu kaikin puolin tyytyväinen tähän työsarkaan. Son jotenki passanu mulle hyvin. Ja Volvoki on tähän asti pelanu ko singeri..., ;) huomena ei tietenkään starttaa, ko nyt näin kehun tuota minun parasta työkaveria :) ! Talvisy'än meni hienosti, vaikka oliki pakkastammikuu, mutta Volvo on lämmin auto. Ja mikäpä son ollu ajellessa hyvvää tietä. Jotenki konkreettisesti olen tänä talvena "tuntenu" nuo ilmanalat ja sääolosuhteet, muttei hättää ole ollu, hyvin on tiet olleet hoi'etut ja helppo ajella. Ja nythän on jo hyvät kesäkelit, paras ja helpoin aika eessä päin, valoa piisaa ja ehkä lämpöäki ;) tästä etheenpäin monta kuukautta. CD:t olleet kovila ja uusiinki pitäny investoi'a! Niitä 70-luvun biisejä olen kuunnellu <3 ! Työ sinällään on tietenki pikkusen haasteellisempaa "vieraassa paikassa", mutta siitäki olen, omasta mielestäni, mitä melkosen hyvin selviny, kiitos hyvien neuvojen ja ohjeiden antajille :) ! Niitä tarvitaan edelleenkin, koska ylläreitä tulee ratkaistaviksi tuon tuostakin :) ! Ja sehän se pittää skarppina ja mielenkiintoa yllä työhönki. 

... juuri nyt on taas lomaviikko eessä ja aivan muut asiat mielessä.... Meinaan lähteä kattomaan Esseeä Jehnajan kenneliin Minnan luokse Iihin. Ja sitte vajaan kolmen viikon päästä hakea <3 hänet meille asukiksi! Pennut siellä kasvavat ja vahvistuvat! Suurela mielenkiinnola ja ilolla ja innolla, jos tässä iässä viittii niin sanoa ;), lähen kattomaan, kuka son se meän Essee <3 :)! Ruokakuppijako tulee sitte meän koirilla vähän muuttumhaan ko Essee, Esseksi kuttuma, muuttaa meile. Inkku saapi Hippusen vanhan kupin, jota olen säilyttäny ko kukkaa kämmenellä, ja Essee saapi Inkun kupin. Mie olen jo Inkulle sanonu ;) , että hän saapi nyt periä Hippusen erikoisen värisen kupin, ja Essee saapi perinnöksi Inkun kupin, joka on samanlainen ko Nillallaki. Sahpe ja Piitu syövät samoista omista perintökipoistaan. Piitun ruokakuppi on Nopelta asti periytyny...., son ollu käytössä kolmekymmentä vuotta..., aika hyvä koirankippo :D ! Ja on edelleenki. Sahpen on uu'empi, taitaa olla Mosse-papan perintöä ja nuo tyttöjen kupit on ihan uusia,,, ;) vasta noin kymmenen vuotta vanhoja, paitsi Hippusen kuppi on vain vajaa yheksän vuotta vanha. Aatella: Hippunenki täyttäis jo yhekseän vuotta ens kuun 20.pv, jos olis saanu ellää <3! Nyt vasta olen valmis luovuttamhaan Hippusen kupin seuraavalle ;) ! No, elämä on, ja sitä täytyy ymmärtää, kaikki asiat ei ole tuosta nuin vain hyväksyttävissä....., kuus vuotta on pian menny..... 

Esseellä on emona ihanista ihanin lapinkoiratyttö Lecibsin Kantarelli ja isänsä Heldalan Hermannin puolelta hänellä on kaukaisena esi-isänä kahenki sukuhaaran kautta Ahvatuulen Tassu poikansa Nat Fogel Tilkon kautta, huomasin sen ilokseni, kun aloin isän sukupuuta tutkimaan! Olen aina tykänny Heldalan koirista, Nillan emo oli Heldalan Eämid, ja kaunis ko mikä! Yksi kauneimmista lapinkoirista, joita olen nähny. Esseellä on emonsa kautta esi-isänä myös Lecibsin Hurmuri Hukka, joka on Nillan isä, joten osittain ns. ihan tuttuja koiria on Esseellä sukutaulussa. Ja hyvä niin :) ! 

Olen jo kertonu Esseestä tietenki omille koirille...., Nilla mummeli ei enää tai'a jaksaa alkaa hoitomummoksi, se haluaa vain rauhassa olleilla ja kuuhkia ja nukkua, mutta Inkku saapi kyllä alkaa hoitotätiksi ja Sahpe leikityttäjäksi! Piituki taitaa omia pennun ittelleen...., sittepä sen näkkee.... :) ....